Prestationsångest


Jag hatar att göra fel. Det är något utav det värsta jag vet. Vill alltid vara bäst även om det är första gången jag gör något. Jag ska vara bäst, no matter what.

Hade skrivit fel i min almanacka, rätt tid men fel dag. Resultatet blev en något irriterad chef. Det har aldrig hänt innan, jag har aldrig ens varit sen. Det finns inte i min värld. Framförhållning och ett noggrant schema är A och O. Ett vattentätt upplägg för att slippa skämmas över förseningar eller missade tider. Göra det bästa jag kan. Ge det bästa utav mig själv. Visa hur duktig jag är för att de ska vilja utveckla mig och se mig.

Nu missade jag en hel arbetsdag vilket jag istället får ta igen i morgon. "No harm done." Har bara fått en hel dag förstörd utav ångesttankar och känslor.

"Life goes on." Jag överlever men det är jobbigt att sträva efter att vara bäst när man gör fel.

Laddar om till tusen för i morgon. Jag ska vara ännu bättre i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0