Figuring

Jag undrar vart det gick snett, vart det sprack. Varför det blev som det blev?..

Det gick så fort. "PANG!"

Det var ett faktum.

Ni släppte bomben, min värld rasade samman.

Allt det där har jag tagit mig igenom. Nu kommer det igen.

Min uppväxt försvinner, minnen raderas, drömmar raseras. Jag känner ingenting längre, vill inte ha med det att göra. Jag flyr från min verklighet. Letar efter svar inom mig.

Jag trodde jag hade klarat mig. Men vilken lögn jag levde i. Känner sådan ilska, jag vill skrika och slå. Ingen hör eller ser. Jag trodde det var över, att ni var över.
-"Man kan ändra sig".
-"Nej!! Jag vill inte att du ändrar dig! Släpp det, du hittar någon bättre!"
-"Det är bestämt."

Lägger huvudet i händerna, tårarna börjar sakta rinna. Kvider ur mig "Jag förstår inte.." Tusen tankar slår genom mitt huvud, hittar ingen utväg i detta. Kan inte se klart. Jag känner mig svart, liten och hjälplös. Kan inte sätta ord på hur jag känner. Det är en tomhet, en avgrund, ett svart hål.

Jag vill att du ska vara lycklig. Känna, älska, skratta. I detta ser jag ingenting.

Det går för fort, jag hittar inte bromsen. Jag letar, jag skriker. Du lägger i en växel till. Jag skriker fortfarande. Jag hatar det du gör mot mig, det du gör mot dig själv. Blundar du eller vill du inte se?

"PANG"

Det luktar krut. Ett dammåln lägger sig sakta i bilen. Krocken var så kraftig, är förvirrad och förstår inte vart jag har hamnat. Tittar upp, rutan är sprucken i tusen. Ser mig runtom och upptäcker dig. Du ligger brevid, det blöder. Vad har du gjort? Kliver ur. Jag visste att jag skulle gå här ifrån helskinnad

En än gång får jag limma ihop dig. Jag gör det för att jag älskar dig. Varför kunde du inte se det komma?

Du lyssnar fortfarande inte så när du den dagen kör in i väggen kommer jag stå där. Plåstra om dig och säga att allt kommer bli bra.

För någonstans långt där inne älskar jag dig ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0