Alla Hjärtans Dag

14 Februari, även kallad "Alla Hjärtans Dag."

När jag var liten brukade jag drömma om att jag hade en pojkvänn, någon som bara älskade mig. På denna speciella dag skulle vi göra allt ihop, han skulle överraska mig och jag honom. Ja ni vet, hela kittet, blommor, choklad, restaurang eller bara en mysig middag hemma.

Jag är 21. Jag har inte upplevt en Alla Hjärtans Dag med någon under hela mitt liv. Jag får hela tiden höra, "Ta det lugnt Maria, det kommer, du är bara 21." Who gives a shit ifall jag bara är 21. Åldern spelar väl ingen roll, man vill bli älskad endå och känna att någon bryr sig om än.

Självklart vill man bli älskad alla andra dagar på året också men det är just denna dagen då det känns som mest, när alla köper choklad och blommor till sina älskade. Det är dagen då verkligen alla går och kysser varandra öppet på gatan. Inget fel i det liksom.

Ja, jag får nog erkänna att jag är avundsjuk. För man vill känna sig speciell och uppskattad. Men dem har väl rätt, min dag kommer väl.. Hoppas jag.

Några tankar i huvudet på en liten flicka.

Over & Out

Söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0