Fem Vänner Och Fyra År

Lördag 6 November.

Igår, Fredag, träffade jag 4 utav mina absolut finaste och bästaste vänner någonsin. Vi fann varandra i grundskolan, det var vi mot dem andra. Vi gjorde allt tillsammans.

Jag gick på en friskola som yngre, den var speciell men bra. 90% av skolans befolkning var släktrelaterade till varandra, ingifta eller något annat. Sen var det några som kom utifrån, tex vi fem. Vi hade alla olika bakgrunder, kom till skolan i olika skeden. Vi blev väl mer eller mindre utstötta, vi var ju inte som alla andra eller släkt med någon på skolan. Det var ganska jobbigt i början men sen valde vi själva att ta avstånd, eller vi valde det inte, det blev så. Det är något vi har kommit fram till senare. Det kändes inte som man dög, vad man än gjorde.

Vi höll ihop i vått och torrt, vi hade så mycket hyss och bus för oss. Jag sitter till och med och ler nu när jag sitter och skriver detta.

Trots kommentarer, blickar och ryckten höll vi alltid ihop. Jag är så glad att vi gjorde det, vi blev nästan starkare pga allt.

Hur som helst, fyra år har gått. Det kändes dock inte så när vi träffades, det var som att vi hade träffats bara några dagar innan. Allt var så avslappnat och det var skönt, att man har så fina vänner det är för mig något utav det bästa med livet. All kärlek till dem.
<3


The Night Is Young And So Are We

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0