:@

Jag blir så arg!! Varför ska man aldrig våga? Varför är man så rädd? Man lever bara en gång, är det inte värt att testa då? Är det verkligen så farligt? Nej! Det blir inte farligare än vad man gör det till!

Hela mitt liv har jag försökt jobba mig ur mitt skal, vara den där tjejen som inte sitter i hörnet och tittar ner i bordet. Våga ta steget, våga prata med människor jag inte känner, våga säga att "Nä, men nu förstår inte jag." Jag har alltid känt mig som en tönt bara för att jag inte förstått eller för att jag inte vågade gå fram och säga vad jag tyckte utan bara satt brevid och lyssnade, låtsades hålla med för att slippa konversationerna, slippa stå till svars över mitt tänkande och handlingar. Iaktagelser av andra människors beteende har blivit en ingrodd vana och nu sitter jag fast. Varje dag är en inre kamp och när det väl kommer till kritan så backar jag, när jag istället borde gå framåt. Våga!!

Blir så trött på mig själv, jag håller på med mitt J-vla tjat om att "Det är bara dina rädslor som kan stoppa dig!" När ska jag själv våga då? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0