Allt kan vända så fort

Fredag.

Hade en toppenkväll ute med flickorna i Göteborg. Började med bio, såg Sex And The City 2. Rekomenderar den verkligen. Fått dålig kritik men jag kan inte hålla med, tjejerna är som dem ska vara, Samantha- lika sexistisk som vanligt. Miranda- Advokaten som har koll på allt, dock så släpper hon loss i denna filmen. Charlotte- Den kontroversiella och pryda hemmafrun/ ägarinna till konstgalleri. Sist men inte minst Carrie- Skribenten som slutligen fick sin Mr. Big. Toppen film, skrattade så jag grät, blev en del spännande incidenter. Det ända jag har att klaga på var att dem hoppade mellan olika scener. Så det gäller att man är med i svängarna.

Vi fortsatte kvällen på Lilla London, jättemysigt och god mat. Blev en flaska Jacobs Creek och 4 sallader. Det negativa med denna restaurangen var en av servetriserna. Väldigt otrevlig, men det skakade vi av oss fort.

Sen blev det en tripp till Nivå, antar att alla har hört om vad som hände där. En kille blev skjuten i halsen, Fruktansvärt!! Vi hade tur, vi gick en halvtimma innan skottlossningen. Känner mig aningens skakad och chockad. Hade en sådan sjuk känsla igår av att något skulle hända, ända anledningen att jag ville gå där ifrån. Trodde dock inte att det skulle vara något sådant brutalt. Har varit med om att jag haft den känslan innan men då är det oftast vanliga bråk som utbrytit, inte någon avrättning. Helt fruktansvärt, förstår inte hur människor tänker.. Är vi det nya USA? Behöva sätta upp metalldektektorer? Muddra varje person som kommer in? Snälla! Tänk efter!

Dagens låt går till den avlidne på Nivå.   Ison & Fille- Lägg Ner Ditt Vapen

Over and Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0