Nationaldag

Söndag

Tog tåget in till gbg med mamma. Vi åkte, gick, strosa, småsprang till Slottsskogen. Det var ca. 30 000 pers som hade samlats i "parken". Hittade en mysig plats vid "groddammen" som Josse så fint uttryckte det. Martina kom in och joinade med mig och mamma, vi åt lite gott. Det blev även årets första jordgubbar, dem var goda kan ni tro. Efter ett tag kom också Josse.  Vi satt där på våran... Handduk... För det var det enda min mor hade fått med sig och två sittunderlägg... Kollade ögongodis. (Vem gör inte?) Haha.

Vi gick en sväng, såg sälar, pingviner och olika sorters ankor. Gick runt halv slottskogen sen bestämde sig min mamma att hon skulle åka hem så tjejorna och jag bestämde att vi skulle gå en sväng till. Vi kom ut ur slottsskogen. Olata som vi är bestämde vi oss för att skippa spårvagnen och promenera enda ner till stationen. Genom Linègatan med dem små söta cafeérna och små olika shoppar, det var nästan som att åka tillbaka en bit i tiden. Ner över avenyn där det även syntes att det hade varit fest dagen innan. Förbi Brunsparken. När vi nästan var vid stationen kom Martina på att vi skulle gå till en 7-eleven. "Vi fortsätter ner här!" Det man ska ha i åtanke med Martina när man är med henne är att hon alltid har en baktanke. ;P Josse och jag tyckte det var en bra idé.. Utan att tänka oss för... När vi hade kommit en bra bit ner, nästan nere vid Göteborgs operahus förstod både jag och Josse ganska snabbt att här låg inte någon 7-eleven. Där emot låg 4-Gott där. Vilket som jag förstod det är gbg's/Sveriges(?) största godisaffär. Any way, vi gick in! Martina, den smarta, köpte naturgodis! Det gjorde inte Josse och jag, vi köpte vanligt, äckligt, sockerfyllt, gelatin godis... Blä! Till råga på det var det superdyrt. 34 kr för inte ens en halvfull godispåse! Hmpf.. Vi satte våran rutt ner mot operahuset, vattnet, båtarna... Fiskmåsarna...

Det var en perfekt söndag! Två utav mina bästa vänner, underbart väder och massa glatt folk. Kunde inte bli bättre! :)


Jag & Josse vid operahuset. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0