Midsommar

Fredag.

Midsommar med fint väder, när hade vi det senast? Underbart att midsommar låg en vecka senare och då tack vare det fick vi fint väder. Ibland har man tur. :)

Midsommarfesten tillbringades i Veddige med min bror och hans vänner, det var väldigt trevligt. Min bror hade skrytit om deras midsommarstång som dem skulle sätta upp på 5 m... När vi kom ner var den knappt 2 m.. Haha! Eftersom min bror inte hade nämnt något om det kände jag att jag fick fråga lite försiktigt, det blev något i stil med "Den ville inte, sen var hålet för litet och allt gick fel så jag körde över den och slängde den åt helvete!" Haha. Jag älskar min bror, han är ganska galen ändå. :P Det grillades, min bror var ju självklart lite "toastmaster". Vi hade en fläskfile som han delade på mitten och började grilla. Innan jag fick syn på det och sagt till honom att vi måste dela den igen. Vi delade den igen.. Den var rå! Så det tog lite tid för oss innan vårat kött var klart. Men det blev grymt gott!

Dansen runt midsommarstången blev med allas våran spotify, tro det eller ej men de hade "Små grodorna". Sen rev killarna den och sen blev det att hoppa hopprep med repet som suttit på midsommarstången. En helt galen kväll. Martina och Josse joinade in.

Kvällen fortsatte några hus längre bort och några utav killarna bestämde sig för att ta gräsklipparen till den festen så dem åkte ca 3-4 st på en gräsklippare. Det var en syn. :)

Vi åkte hem ungefär runt halv 2. Josse, Martina och jag intog min fars säng då han inte var hemma. Det var gott att sova, vaknade och gjorde en dunder frukost med ananas, vindruvor, physalis frukter, banan, ägg och bröd/knäcke. Toppen dag! Tack alla medverkande!

Over & Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0