Barn igen?

Torsdag

Trött och mör i hela kroppen, snart jobbat en vecka som vaktmästare. Det är kul men jag hade glömt hur hårt det var, mina muskler värker.

Massage? Ja tack!

det är skillnad på att jobba 50% med barn och hårt "trädgårdsarbete" 100%... Men grymt skönt att äntligen få jobba fulla veckor. Känns skönt, har helt suveräna kollegor. Vilket väger upp det tunga.

Lirade lite fotboll idag med mig själv, vet inte hur jag lyckades men gled på gruset när jag skulle ta bollen så nu har jag ett skrapsår på knät... Det var längesen jag hade det. Minns tillbaka på när man var barn, snubblade och slog sig. Sprang alltid till mamma så att hon kunde blåsa, tro det eller ej så blev det alltid bättre när hon blåste. När man blir vuxen och stor så gör man inte det längre...

Jag är nog inte den första att undra varför man måste bli vuxen.. Hade jag fått välja hade jag nog varit barn hela mitt liv. Det finns självklart för- och nackdelar med att vara barn/vuxen. Jag har dock ett litet barn i mig, det kommer alltid att finnas där vare sig jag är 20 eller 50.

"Man blir inte vuxen bara för att man slutar leka!"

Citatet får avsluta denna kvällen.

Over and Out!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0