Ett Rent Helvete!

Jag lever i ett fångenskap, ett fängelse utan egen vilja. Dina ord, din uppsyn på mig förgör mig långsamt. Mina motargument hånar du, ditt hånfulla skratt som säger hur liten och jävla värdelös jag är. Jag skulle kunna strypa ditt leende. Det gör mig ont, jag blir ledsen. Fäller en tår för hur värdelös jag faktiskt är. Något eget är en ouppfylld dröm. Tills dess får jag leva i din misär. Vissa skulle kalla det att jag har det bra. Det har jag. Men det är ett fängelse. Allt ska följas till punkt och prickar. Dåliga ursäkter och argument för att DU ska få din vilja igenom, för att sätta mig på plats helt oprovocerad. Jag ska följa reglerna, du skiter i vilket. Du slänger grejor runt om dig som om det vore en lekplats. Det får inte synas att jag finns, ingenting får vara framme.  Jag spenderar knappt någon tid i ditt boende och ändå blir jag behandlad på detta sättet. Det gör mig så ont att alltid få behöva trippa på tå. Att alltid behaga dig, "perfektionisten". Det övertjäcka, påklistrade du. Du ska leva så mycket att du blir en börda för folk i din omgivning, det är ingen som orkar lyssna på dig. Jorda dig! Vad hände med den gamla personen som jag en gång visste. Jag ser genom din fasad, det påklistrade leendet. Du är så skadad och sårad. Du säger du har dina vänner, det tror jag på så mycket jag vill. Lyckoruset kommer när du köpt något nytt. "Att köpa lycka."

Jag vill inte ha din skit, den kan du få ta och bära själv, har du satt dig själv i skiten får du ta dig ur den själv!

It's a Beautiful Lie- 30 Seconds To Mars


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0